Wegański mielony

_mg_4727-2

Mięso jest mięsem a fasola jest i będzie fasolą, amen. A co jeśli nie masz dostępu do dobrego mięsa, co jeśli mięso w osiedlowym markiecie, pełne hormonów, antybiotyków, konserwantów nie spełnia Twoich oczekiwań. Szukaj wtedy innych źródeł białka, równie pełnowartościowych, jednocześnie udających, żę się właśnie zjadło pyszny, babciny obiadek. Mamy wiedzę, która pozwala nam na zastąpienie mięsa produktami roślinnymi, mamy te produkty w zasięgu ręki. Czego więc potrzebujesz do skonstruowania tego wegańskiego mielonego?

Weż buraka, nawet dwa, ich właściwości antyoksydacyjne i detoksujące, które zawdzięcza antocyjanom podziałają zbawiennie na każdego śmiertelnika. Tylko ugotuj je na parze lub upiecz, stracą mniej witamin z grupy B i betaniny – silnego przeciwutleniacza, którego bardzo potrzebujesz.

Weź czarną fasolę, bogactwo białka, dobrych kwasów tłuszczowych, witaminy młodości na literę A, błonnika pokarmowego i kwasu foliowego. Jak każda fasola zwiera zaburzające prawidłową pracę układu pokarmowego inhibitory proteaz i oligosacharydy, dlatego jedz ją nie częściej jak raz na 2 tygodnie. Pamiętaj że zawiera molibden, jeden z najrzadszych biopierwiastków biorący udział w produkcji życiodajnych enzymów w naszym ciele.

Weź także magiczną, alkalizującą kaszę jaglaną. Jedną z najwspanialszych i najzdrowszych, o której rozpisywałam się przy okazji tego postu>>.

_mg_4691-2

Przygotowanie:

Fasolę namaczaj 12h w przegotowanej wodzie, potem wodę wylej i zagotuj do miękkości w osolonej wodzie. Buraki upiecz lub ugotuj na parze. Karzę jaglaną wypłucz a następnie ugotuj do miękkości. Pieczarki i cebulkę obierz i zeszklij na patelni z odrobiną oliwy i soli morskiej. Połącz wszystkie składniki w wysokim naczyniu, dodaj mąkę jaglaną lub gryczaną, odrobinę soli, pieprzu i kuminu, wymieszaj dokładnie i uformuj piękne kotlety. Upiecz je w 180 stopniach przez 15 min, w ostateczności usmaż na oleju do smażenia. Spostrzeżesz uderzające podobieństwo w wyglądzie do mielonego Twojej babci, jednak będzie to buraczano-fasolano-jaglanian, który na bank babuleńce zasmakuje.

_mg_4721-2

Składniki:

  • 2 duże buraki
  • 1 cebula
  • 4 pieczarki
  • 1 szklanka ugotowanej kaszy jaglanej
  • pół szklanki mąki jaglanej
  • 1,5 szklanki ugotowanej, czarnej fasoli

Have fun!

_mg_4725-2  _mg_4736-2

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *