Sałatka zimowa

_MG_8976

Powodów dla których powinniśmy jeść jak najwięcej surowych produktów jest bardzo wiele. Przede wszystkim spożywanie prokarmów bez obróbki termicznej dostarcza nam o wiele więcej cennych składników odżywczych. Jest jeszcze jeden równie istotny powód o którym pisze autorka „Surowego pożywienia – źródła energii życiowej” Natalie Rose. Na pewno zauważyliście,  że w ciągu ostatnich tygodni macie mniej energii, częściej chce wam się spać i z samopoczuciem też bywa różnie. Powodem takiej jesienno zimowej apatii jest brak energii, którą dotychczas pozyskiwaliśmy w dużych ilościach ze słońca, świeżego powietrza, a których w okresie zimowym będzie nam brakować. Tutaj na ratunek przychodzą surowe pokarmy, które według Natalie Rose są następnym po energii słonecznej i tej zawartej w świeżym powietrzu oraz wodzie źródłem czystej energii życiowej. Dotyczy to przede wszystkim wysokiej jakości produktów roślinnych z ekologicznych upraw, które to umożliwiają roślinie harmonijny rozwój przy obecności światła słonecznego.

_MG_8986

Ponieważ obecna pora roku raczej nie zachęca do jedzenia surowych i zimnych warzyw alternatywą jest ich krótkie pieczenie w bardzo wysokiej temperaturze. Pozwoli to zachować chociaż część wartościowych kwasów, witamin i składników mineralnych które tracimy podczas gotowania czy smażenia. Poniższy przepis na zimową sałatkę z pieczonymi warzywami jest idealną propozycją na pożywny lunch nawet w mroźny, zimowy dzień. Posiłek będzie lekko ciepły, wiec organizm nie będzie musiał zużywać energii do podgrzania go do temperatury ciała przed strawieniem. Ponieważ jest lekkostrawny nie obciąży  waszego układu pokarmowego, dzięki czemu nie zużyjemy potrzebnej nam energii na długie trawienie. Pozyskamy ją natomiast z pożywienia. Możesz już przestać narzekać na brak siły w ciągu dnia.

_MG_8988

Składniki:

  • Sałata (może być masłowa, endywia lub mix sałat)
  • 2 pieczone buraki pokrojone w drobne kawałki
  • 2 pieczone marchewki pokrojone w drobne kawałki
  • kiełki lucerny
  • prażony słonecznik (na sucho)
  • całe awokado pokrojone w drobne kawałki

Dressing

  • oliwa z oliwek
  • sok z cytryny
  • miód
  • musztarda
  • wyciśnięty czosnek

_MG_8979 _MG_8985

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *