Sałatka z pieczoną dynią i nasionami konopi

_MG_0768

Jesień to czas przygotowania do zimy. Przygotowujesz także swoje ciało, budujesz odporność, zatrzymujesz w sobie więcej energii. To czas by zwolnić, poprzyglądać się trochę sobie, spędzić trochę czasu na robieniu rzeczy, które sprawiają nam radość. To ważny moment dla Twojego ciała, ponieważ szykuje się ono do „zimowego snu” w sensie energetycznym. Jeśli teraz nie zaczniesz budować swojej odporności, za miesiąc lub dwa może być już za późno i przy pierwszym zmarznięciu grozi Ci infekcja. To co powinieneś robić, to zwracać większą uwagę na to by Twoje posiłki były wartościowe, pozbawione chemicznych dodatków i ulepszaczy.

_MG_0755

Myśl o swoim ciele za każdym razem gdy komponujesz lub wybierasz posiłek. Regularnie stosując się do tej zasady zyskasz nie tylko odporność ale i poprawę kondycji twojego organizmu. Co jeść jesienią? Wszystko to, co teraz daje nam Matka Ziemia, a jest tego wiele. Wystarczy zajrzeć do kalendarza sezonowości >> a następnie kupić składnik u lokalnego dostawcy. Ot cały sekret zdrowego odżywiania.

_MG_0757

W mojej sałatce wykorzystałam 2 sezonowe składniki na które aktualnie jest największy „hype” czyli dynię i młodą marchew. Żeby nie było zbyt nudno dodałam japoński akcent w postaci makaronu udon, sosu teriyaki, a także mój ukochany składnik – konopie. Tym razem wykorzystałam łuskane nasiona, niezastąpione źródło białka, kwasów omega oraz minerałów. Obok nasion konopi znalazły się także fasola mun i rukola.

_MG_0760

Zaczęłam od pokrojenia dyni i marchwi na większe kawałki. Ułożyłam je na papierze do pieczenia, przyprawiłam odrobiną czosnku i słodkiej papryki a następnie piekłam przez około 20 min w temperaturze 190 stopni C. W tym czasie gotował się makaron udon. Uważaj, jego czas gotowania jest dosyć krótki. Fasolę mung (namoczoną wcześniej przez 12h) gotowałam przez około 20 min do miękkości. Sałatę rukolę umyłam i ułożyłam w półmisku. Obok Rukli wylądował ciepły makaron udon, następnie upieczone kawałki dyni i marchwi, posypane fasolą mung i nasionami konopi. Całość polałam obficie dresingiem na bazie sosu teriyaki (sok z połówki cytryny, 3 łyżki oleju sezamowego, 2 łyżki sosu teriaki, 1 łyżka sosu rybnego, 1 łyżka miodu, 1 łyżka słodkiego sosu chilli, szczypta kozieradki, szczypta suszonego imbiru). Niebo!

_MG_0766

Składniki:

  • 1 mała dynia (ja użyłam Calabaza squash)
  • 2 młode marchewki
  • rukola
  • makaron udon
  • fasola mung
  • nasiona konopi łuskane
  • dresing (sok z połówki cytryny, 3 łyżki oleju sezamowego, 2 łyżki sosu teriyaki, 1 łyżka sosu rybnego, 1 łyżka miodu, 1 łyżka słodkiego sosu chilli, szczypta kozieradki, szczypta suszonego imbiru)

_MG_0763

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *