Sałatka z krewetkami jumbo

_MG_0570

Białko jest przyjacielem sportowca. Nie tylko buduje tkanki, enzymy, hormony naszego ciała ale także uczestniczy w przemianie materii i zapewnia prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Dzięki białkom nasze mięśnie wzmacniają się (przy wysiłku fizycznym) i wyglądają super. Dlatego jeśli chcesz wyglądać pięknie i mieć ładnie wyrzeźbione ciałko, po każdym treningu spożywaj białko (nawet się zrymowało:p). Białko roślinne, zwierzęce, za i przeciw, wiadomo, najlepiej jeść takie i takie, ale jeśli nie możesz (tak jak ja) spożywać mięska, pić mleka może chociaż rybka? Albo krewetka? Tym razem nie miałam żadnych wątpliwości :)

_MG_0509

Krewetki są bogatym źródłem białka i charakteryzują się bardzo niską zawartością tłuszczu. Zawierają, podobnie jak wszystkie frutti di mare (owoce morza) i ryby morskie, wiele cennych witamin z grupy B, oraz niezwykle cenny selen (jeden z głównych antyoksydantów), a także: miedź, magnez, potas i fosfor. Są także niskokaloryczne, a jednocześnie zawierają sporo białka (18%).

_MG_0573

Na patelni najpierw smażę kawałki cukinii, dodaję odrobinę wyciśniętego czosnku, sól, pieprz i słodką paprykę i odrobinę wody na dno. Dosypuję kaszy jaglanej (dosłownie kilka łyżek) zmniejszam ogień i pod przykrywką trzymam ok 10 min – 15 min, tak żeby kasza zmiękła. Po tym czasie zwiększam ogień i dodaję krewetki, smażę całość na dużym ogniu przez 3 – 4 minuty. Zdejmuję z patelni, układam na bukiecie sałat i polewam sosem koperkowo – jogurtowym

_MG_0567

 

Składniki:

    • liście sałaty masłowej, radicchio, rzymskiej, rukoli
    • połowa cukinii, kabaczka
    • 10 krewetek jumboo (najlepiej nie mrożonych)

Sos

  • jogurt grecki
  • oliwa z oliwek
  • koperek
  • majonez
  • czosnek
  • musztarda

_MG_0579

 

_MG_0574

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *