Pasta z awokado

Miewam takie dni, kiedy zaraz po przebudzeniu zaczynam rozmyślać o tym, co dobrego zrobię na śniadanie. To niezwykle przyjemne myśli, kłębiące się zazwyczaj gdzieś w okolicach naleśników z truskawkami i mascarpone, zbożowych tostów z rukolą, malinowym pomidorem i cammembertem, czy tropikalnych owoców podanych z czekoladowym budyniem. Te wizje, jakkolwiek obiecujące, jednak po zderzeniu z rzeczywistością, czyli moim wilczym, porannym głodem oraz stanem zasobów mojej lodówki stają się nieprzyjemnie nierealne. Wtedy najlepiej jest znaleźć na kuchennym parapecie taki owalny, zielony owoc. Zazwyczaj kupuję kilka avocado, które dojrzewają w różnym tempie, zapominam o nich, a potem przypominam sobie w najlepszym momencie i do  tego gdy są już dojrzałe.

Awokado to przepyszny, delikatny i lekko mdły w smaku owoc. Jest bardzo pożywny, zawiera około 20% tłuszczu (bardzo zdrowego z resztą). Warto go jeść choćby dlatego, że jest bogatym źródłem witamin i minerałów, zawiera m.in.: witaminy A, B1, B2, C, PP, K i H, kwas pantotenowy, a także wapń, potas i fosfor.

Moje idealne śniadanie zaczynam od ugotowania na twardo jajek, następnie myję awokado, kroję je na pół, wyciągam pestkę i małą łyżeczką wydrążam miąższ z owocu. Kawałki awokado rozgniatam widelcem w miseczce, dodaję jajka ugotowane na twardo i je także rozgniatam. Następnie dodaję kilka łyżek półtłustego twarogu, jogurt naturalny, majonez, sól i pieprz. Pastę z awokado polecam podawać na opiekanym pieczywie z dodatkiem świeżych warzyw.

Składniki:
  • 1 dojrzałe awokado (dojrzałe czyli miękkie na tyle, żeby lekko odkształciło się po naciśnięciu palcem)
  • 2 jajka ugotowane na twardo
  • 3 łyżki twarogu półtłustego
  • 3 łyżki jogurtu naturalnego
  • 1 łyżka majonezu
  • sól
  • pieprz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *