Migdałowa owsianka

_MG_9941

Wiele jest takich pokarmów, które potrafią tak radykalnie zmienić nasze samopoczucie, że po ich zjedzeniu dostajemy skrzydeł. Bezsprzecznie należy do nich owsianka. Swoje właściwości zawdzięcza koktajlowi minerałów, witamin i kwasów: pantotenowego i foliowego. Pierwszy w połączeniu z witaminą B6 stanowi zastrzyk energii, przeciwdziała zmęczeniu i rozdrażnieniu. Drugi to nasz przyjaciel od uśmiechu, koi zmysły i wprowadza w dobry nastrój. Gdyby połączyć owsiankę z produktem bogatym w magnez, jego wchłanianie wzrosłoby o kilkadziesiąt procent a to za sprawą obecności dużej dawki wiaminy B6, która lubi się właśnie z magnezem. Dlatego moja owsianka powstała na bazie mleka migdałowego (bogatego w ten właśnie pierwiastek), które przygotowuję tutaj.

Przygotowanie zaczynam od umycia migdałów i obrania ich ze skórki. Zalewam je wrzątkiem i blenduję przed około 5 min. Powstałe mleko wraz z drobinkami migdałów przelewam do garnka, dodaję płatki owsa, cynamon i kakao. Gdy owsianka zgęstnieje zdejmuję z gazu, dodaję łyżkę oleju migdałowego i dosładzam łyżką miodu lub syropem z agawy.

Składniki:

  • płatki owsa
  • cynamon
  • kakao
  • mleko migdałowe
  • olej kokosowy
  • syrop a agawy

_MG_9944

 

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *