Makaron konopny ze smażonymi warzywami

_MG_0825

To co dzieje się w naszym ciele nie jest już dla nas tak wielką tajemnica. Ale to jak wpływają na nas substancje, które zjadamy, nie do końca leży w gestii naszych zainteresowań. Bo jeśli coś znamy, spożywamy od lat, wiemy, że spożywali to nasi przodkowie, to czemu miałoby budzić nasze wątpliwości? A jednak istnieje wiele dowodów na to, że podstawowy składnik ludzkiej diety od zarania dziejów – czyli chleb jest dla nas szkodliwy. Dzieje się tak za sprawą obecności w nim glutenu, znanego jako mieszanka białek roślinnych, którą znajdziemy w produktach z mąki pszennej, żytniej czy jęczmiennej. O co chodzi dokładnie z tym glutenem? A o to, ze od lat prowadzone są badania i większość z nich wykazuje jego negatywny wpływ na nasz organizm.

_MG_0778

Szacuje się, że jedna czwarta (25%) populacji cierpi na jedną lub więcej chorób autoimmunologicznych. Niemniej jednak, to jaka część tej choroby jest spowodowana przez gluten nie jest jeszcze znana. Jeśli masz wątpliwości czy Twoje schorzenie może mieć związek ze spożywaniem glutenu, wystarczy odstawić go na miesiąc, by się przekonać. Co dokładnie powoduje gluten? Wrzodziejące zapalenie jelita grubego, zapalenie tarczycy Hashimoto, reumatoidalne zapalenie stawów, czy cukrzyca, nie mówiąc już o celiakii również klasyfikowanej jako choroba autoimmunologiczna. Dlaczego w ogóle zdrowi ludzie, żyjący dawniej na ziemi wolnej od zanieczyszczeń mieli owrzodzenia, zapalenia, guzy? Za ich czasów nie było ulepszaczy w jedzeniu ani smogu w powietrzu, zaś wodę pili prosto ze źródła. Na to pytanie i wiele innych nie odpowiem wam ani ja, ani nawet wasz doktor, profesor i naukowiec. Jeśli ten temat Cię zainteresował polecam zagłębić go na blogu mądrej Pepsi Eliot >>

_MG_0829

Czy da się żyć bez glutenu? Ja miałabym z tym problem, Ty na pewno też. Jest praktycznie  w każdym daniu, które spożywamy. Da się natomiast ograniczyć jego spożycie, na pewno im mniej glutenu tym lepiej dla nas. Moją niedawno odkrytą alternatywą jest makaron z mąki konopnej, który obok zawartości semoliny z pszenicy zawiera około 60% mąki konopnej, która jest bogata w kwasy tłuszczowe Omega 3, 6, 9, witaminy A, B1, B2, B3, B6, C, D i E, wapń, magnez, żelazo, cynk i inne mikroelementy. Posiada aż 30g białka (protein) na 100g produktu! Co ważniejsze jego indeks glikemiczny jest niższy niż tradycyjnego pszennego makaronu, co oznacza, że obniża kwasowość w układzie pokarmowym.

_MG_5631

To nie jest jeden z tych bezglutenowych makaronów, który rozgotuje Ci się w garnku w ciągu 2 min. Makaron konopny można przygotować na al dente, trzymając go w gotującej się wodzie około 6 min. Ugotowany i posolony makaron polałam odrobiną oleju z konopi i odstawiłam  do odparowania. W tym czasie podsmażyłam na patelni kawałki papryki, pomidora, cukinii, cebuli z dodatkiem orzeszków piniowych i przyprawy z konopi. Przed podaniem wymieszałam makaron z farszem dodając do niego porwaną na mniejsze kawałki rukolę, posypując go czarnym sezamem i ponownie polewając olejem z konopi. Byłam bardzo zaskoczona smakiem tego dania.

_MG_5775

Składniki:

  • makaron konopny
  • papryka
  • cebula
  • pomidory
  • cukinia
  • orzeszki piniowe
  • przyprawa konopna
  • olej z konopi
  • czarny sezam
  • olej do smażenia
  • sól i pieprz do smaku

_MG_0820
Uwaga, niektóre zdjęcia mają na prawym dolnym rogu małą buźkę, to oznacza, że w sesji zdjęciowej brał udział niezawodny Maciej Drywien. SS dziękuje <3

 

Jeśli chcesz pogłębiać swoją wiedzę w dziecinie odżywiania i stosowania żywności konopnej:

  • Kup książkę „Konopie w kuchni”
  • Przyjdź na spotkanie Konopie w kuchni
  • Masz pomysł na promowanie żywności konopnej? Jesteś producentem lub promujesz taką żywność? Skontaktuj się ze mną w sprawie współpracy: kontakt@smilingpoon.pl 

belka-KWK-

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *