Konopie w kuchni

WIZ_okladka

Konopie to znana od wieków roślina, która dostarczała ludziom wielu cennych składników odżywczych i uzdrawiała chorych. Wprowadź produkty konopne do swojej diety z książką „KONOPIE W KUCHNI”.

To podręcznik dla wszystkich, pragnących zdrowo się odżywiać. Zawiera wyłącznie zdrowe, wegetariańskie przepisy wykorzystujące produkty z konopi, których nie znajdziesz na blogu.

Publikację „Konopie w kuchni” kupisz tutaj>>

Kulinarne zastosowanie konopi zaczyna się od nasion. Ich bogactwo składników odżywczych przewyższa niemal wszystkie inne rośliny dostępne na naszej Planecie. Nasiona z konopi zawierają 460% więcej nienasyconych kwasów tłuszczowych niż ryby, które są w najlepszych proporcjach dla ludzkiego organizmu. Produkty, które powstają z nasion to najczęściej:

1. Olej tłoczony na zimno. Jest jednym z najcenniejszych olejów roślinnych. Jest bogaty w ważne kwasy tłuszczowe, szczególnie w alfa-linolenowy (Omega-3) oraz linolowy (Omega-6). Są one w najlepiej przyswajanej przez człowieka proporcji (3:1), dzięki czemu ludzki organizm wchłania je kilkakrotnie lepiej niż na przykład z oleju lnianego. Olej z nasion konopi jest bogaty w aminokwasy i białka, witaminy A, B1, B2, B3, B6, C, D, E, K, wapń, magnez, żelazo, cynk i inne mikro elementy. Nie bez znaczenia jest tutaj wysoka zawartość witaminy K, bardzo rzadko dostępnej w żywności i trudno przyswajalnej bez odpowiedniego kompleksu minerałów.

2, Białko konopne. Ponieważ nie jest ono przetworzone, wszystkie kwasy tłuszczowe, włącznie z kwasem omega-3 i kwasem gamma-linolenowym (GLA) są w nim zachowane. To jedyne białko posiadające te kwasy w postaci naturalnej. Wyróżnia je także zrównoważone PH i lekkostrawność, w przeciwieństwie do białek serwatkowych, dlatego może być stosowany przez cukrzyków. Jest doskonałym suplementem dla sportowców, białko z nasion konopi zawiera 20 kluczowych aminokwasów, w tym 10 niezbędnych do regeneracji mięśni, których nasze ciało nie potrafi syntetyzować. To bogate źródło witaminy A, B1, B2, B3, B6, C, D i E, wapnia, magnezu, żelaza, cynku i inne mikroelementy.

3. Mąka konopną. Z powodzeniem może być stosowana, jako zamiennik tradycyjnej mąki, w każdej potrawie. Jako jedyna mąka zawiera 20 znanych nam aminokwasów, w tym 10 niezbędnym do rozwoju komórki (EAA), których nasz organizm nie jest w stanie sam wytworzyć. Jest bogata w kwasy tłuszczowe Omega 3, 6, 9, witaminy A, B1, B2, B3, B6, C, D i E, wapń, magnez, żelazo, cynk i inne mikroelementy. Posiada aż 30g białka (protein) na 100g produktu!

Konopne produkty kulinarne powstają z gatunku Cannabis Sativa L. Jest on ubogi w kanabinoidy psychoaktywne (np. THC) dlatego spożywanie go nie powoduje efektu odurzenia. Powoduje natomiast wiele korzystnych zmian i procesów w naszym ciele:

  • działa przeciwzapalnie i antybakteryjnie, pomaga chronić organizm przed stanami zapalnymi
  • pomaga zapobiegać nowotworom
  • wspiera układ krążenia, obniża ryzyko zawału serca, udaru, reguluje ciśnienie krwi
  • wspiera układ trawienny, przyśpiesza metabolizm,
  • oczyszcza krew z toksyn, utrzymuje odpowiedni poziom PH krwi
  • wzmacnia tkankę kostną
  • wzmacnia włosy, skórę, paznokcie
  • poprawia odporność
  • wpływa na poprawę samopoczucia

WIZ_srodek