Borówkowe smoothie z nektarynką i białkiem konopnym

Nie zawsze wszystko idzie po naszej myśli. Nasze historie zahaczają także o trudne momenty, w których jest nam źle. Cierpimy, płaczemy, czasem wybuchamy gniewem, robimy głupie rzeczy, których potem żałujemy. Internet, media, poruszają tą kwestię bardzo rzadko i powierzchownie mam wrażenie. Dużo mówi się o cierpieniu ludzi, jednak o tym, jak poprawić swój psychiczny komfort po ciężkim przeżyciu nie mówi się zbyt wiele. Jedynym i najprostszym rozwiązaniem jest rozładować zgromadzone w nas napięcie i pozbyć się negatywnych emocji a potem umiejętnie wykorzystać tą sytuacje jako cenną lekcję i wyciągnąć z niej wnioski na przyszłość. Zasadniczo radzenie sobie z cierpieniem wymaga od nas spędzenia sporo czasu z samym sobą, jednak nie chodzi tu o egzaltowanie przeżyć a o szukanie spokoju wewnątrz siebie.

  1. Po pierwsze: Zrób wszystko by się uspokoić. Wykorzystaj do tego technikę medytacyjną, wyjdź na spacer do miejsca gdzie jest dużo drzew i roślin, weź kąpiel, napij się lampki wina, zapal w pokoju przyjemne, relaksujące olejki eteryczne, zaparz zioła, które działają uspokajająco i antydepresyjnie: dziurawiec, kozłek, owoc głogu, lawenda, ziele serdecznika, ziele konopi, melisa, trawa cytrynowa. Mnie idealnie relaksuje też domowe spa: nacieranie skóry peelingiem solnym a potem pachnącym balsamem. Możesz też zastosować olejek CBD, czyli ekstrakt z kwiatostanów konopi, który wykazuje właściwości antydepresyjne, przeciwlękowe i rozkurczowe.
  2. Gdy emocje opadną usiądź w ciszy i zapytaj siebie o co poszło. Nie zawsze jest to takie oczywiste, dlaczego cierpimy. Często nasze reakcje związane są z nieuświadomionymi przekonaniami, które wyzwalają określone emocje w reakcji na jakiś bodziec. Poświęć chwilę dla siebie. Usiądź w spokojnym miejscu, może to także być park, las, domowe zacisze. Pozwól swoim emocjom popłynąć swobodnie ale nie identyfikuj się z nimi tylko je obserwuj. Spróbuj dotrzeć po nich do źródła problemu – czyli tego, co tak naprawdę Cię boli i rani. Pomocne będzie przypomnienie sobie, jaka myśl pojawiła się w naszej głowie zanim przyszły emocje, czyli jako bezpośrednia reakcja na zdarzenie.
  3. Wyciągnij wniosek i idź dalej.  Czerp lekcję ze swojego cierpienia. Nie spotkało Cię ono bez powodu. Nie chodzi mi tutaj o to, że zła karma do Ciebie wróciła, tylko o możliwość przewartościowania, zmiany myślenia na określony temat.  Spójrz na korzystne aspekty danej sytuacji. Czy to nie jest znak od życia, żeby coś w nim zmienić? Żeby się zdystansować, wyjechać, porozmawiać z kimś, zrobić coś nowego albo zacząć się bardziej troszczyć o siebie? Podążaj za głosem swojej intuicji i bądź uważny. Całkiem możliwe, że wkrótce okaże się, że twoje cierpienie otworzyło Cię na pewną istotną zmianę, która odmieni Twoje życie. Wszystko będzie dobrze :) _MG_0225-in
  4. Nie rozpamiętuj, nie wracaj, odpuść. Już wystarczająco się wycierpiałeś, dlatego odłuż na bok rozmyślania. Bądź obecny i skup się na sobie, na swoim ciele, które musiało przyjąć cały stres i emocje. Twoje biedne jelita jako pierwsze wzięły wszystko „na klatę” pozwól im się rozluźnić, napij się ciepłego naparu z ziół, bulionu, zjedź ulubioną pomidorówkę lub ogórkową. Aby poprawić sobie nastrój koniecznie zjedz gorzką czekoladę lub kakao. Zawarty w niej anandamid i tryptofan błyskawicznie pobudzą produkcję serotoniny zaś spora dawka magnezu i kwasu walerianowego ukoją układ nerwowy._MG_0227
  5. Rozpieść swoje zmysły i ciało pysznym i zdrowym posiłkiem. Comfort food to jeden z najlepszych sposobów na poprawę nastroju. Ważne, by dodatkowo wzmacniał on nasze ciało sporą dawką substancji odżywczych, antyoksydantów, które pomogą zwalczyć wolne rodniki powstałe w czasie rekacji stresowej. Potrzebujesz błyskawicznego odżywienia, które poprawi Twoje samopoczucie i wzmocni organizm. Najlepiej i najszybciej zregenerujesz się pijąc naturalne soki lub smoothie. Skorzystaj z dostępnych na rynku super foods – koniecznie dodaj je do smoothie. Zyskujesz skondensowaną dawkę biofalwonoidów, białka, tłuszczy, witamin, minerałów i wielu innych substancji w stężeniu znacznie przewyższającym inne posiłki. Tego właśnie potrzebujesz!

Borówkowo – nektarynkowe smoothie z białkiem konopnym i korzeniem maca

  _MG_0228

Składniki:

  • 250 gram borówek
  • 2 dojrzałe banany bio
  • 2 nektarynki
  • 2 łyżki białka komopnego
  • 1 łyżka sproszkowanego korzenia maca
  • Do serwowania: kilka łyżek ulubionego jogurtu (ja użyłam domowego jogurtu konopnego) kilka owoców borówek, łyżka łyskanych nasion konopi

_MG_0230

Przygotowanie

Banany, nektarynki i borówki umyj, banany obierz ze skórki, nektarynki oddziel od pestek. Kawałki owoców wrzuć do blendera kielichowego, dodaj superskładniki i wodę. Blenduj do uzyskania pożądanej konsystencji. Podaj w miseczka z dodatkiem jogurtu, owoców i nasion konopi.

_MG_0237_MG_0231

Dwa całkiem sensowne artykuły, które znalazłam na ten temat:

  • https://zapytaj.onet.pl/Category/002,018/2,25174868,Jak_sobie_radzic_z_Cierpieniem.html
  • http://michalpasterski.pl/2017/05/3-sposoby-na-radzenie-sobie-z-bolem-psychicznym/

Całusek :*


 

Jeśli chcesz pogłębiać swoją wiedzę w dziecinie odżywiania i stosowania żywności konopnej:

  • Kup książkę „Konopie w kuchni”
  • Przyjdź na spotkanie Konopie w kuchni
  • Masz pomysł na promowanie żywności konopnej? Jesteś producentem lub promujesz taką żywność? Skontaktuj się ze mną w sprawie współpracy: kontakt@smilingpoon.pl 

belka-KWK-

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *